Nya möbler till lägenheten


Är inne i ett "göra om och renoveringsmode" just nu. Köksrenoveringen håller vi fortfarande på med. Det är min pappa som gör det och han kan ju bara på helgerna och ibland bara en av dagarna, så därför tar det lite tid. Men det går sakta men säkert framåt, och jag är så glad att jag har en pappa som kan sånt här! 

Men nu vill jag göra om annat också. Jag har nog inte visat några helhetsbilder på hur det ser ut överallt i lägenheten för det har hela tiden renoverats någonstans. Men jag vill i alla fall köpa ett nytt skrivbord. Vi har ju skrivbordet i vardagsrummet (vi bor i en 2a) och just nu ser det stökigt ut, så vill ha ett nytt skrivbord som det nedan, då kan vi ställa skrivaren under bordet och få undan den. Och den rosa stolen skulle passa fint till. Kevin vill dock behålla den vanliga skrivbordsstolen med hjul på, men vi får se... Hehe. 

Sen så vill jag köpa en ny bokhylla, också till vardagsrummet. Tycker det är så fint med vitrinskåp och glasdörrar. Plus att den här bokhyllan är lite större än den vi har nu, och vi behöver mer förvaring.

Och till sist vill jag köpa nya garderober. Layouten i sovrummet är inte optimal just nu. Mina kläder hänger i mini walk in closeten som är connectad till sovrummet, men Kevin har sina kläder i en byrå i sovrummet. Men jag vill ta bort byrån och sätta dit såna här garderober som är bara 35 cm djupa istället och ställa dom på ett annat ställe och flytta om lite. Kommer bli mycket bättre plats i sovrummet då. Jag ska visa före och efter bilder när allt är klart men det kommer ta några månader. Först ska köket bli klart och det tar nog minst 3 veckor till. Så blir färdigmat ett tag till. Ikväll ska vi prova färdiga pannkakor, vi får se hur det smakar.

God kväll på er! ♡♡♡




No comments